fredag 22 juli 2011

2 månader

Imorgon fyller lilla L 2 månader, jag kan knappt fatta vad tiden går fort! Lilltjejen väger redan 6,6 kg!! Och varje dag händer något nytt :) Jag kan inte heller knappt komma ihåg vad man gjorde med all tid förrut?!? Dagarna bara springer iväg.... Jobbet tog visserligen väldigt mycket tid men det var liksom okej då, nu vete tusan....
Det som annars mest förändrats är väl att allt tar så mycket längre tid när man ska iväg med en bebis och en man som kanske aldrig varit bäst på det där med tider :). Och såklart nattsömnen förstås, den är inte riktigt som man önskat även om den nog är helt okej för att bo med en bebis som är hungrig och alert! Och inatt hände något konstigt, vi kvällsammade lite senare än vanligt vid 12-halv ett och sen somnade L fint i sin säng. Hon vaknade sen till vid 5-snåret och eftersom jag själv var vrålkissnödig la jag L på sidan (som hade vaknat på rygg och låg o sprattlade) för att hinna gå på toa innan jag ammade. Men när jag kom tillbaka så hade L somnat om - själv!! Jag blev väldans förvånad då det är första gången hon inte velat ha mat då.... hon sov då i drygt en timme till innan hon vaknade igen. Så nu hoppas jag att det inte var en engångsföreteelse utan att hon faktiskt nu är så stor att hon inte vill äta varje natt :) Vi får se....
Nu ska vi packa ihop oss och köra till Skåne, sen bär det vidare till stugan där vi ska spendera två sköna veckor ihop hela familjen. Mina föräldrar kommer vara där så det blir skönt med lite back-up och avlösning. Tanken är att jag ska försöka komma igång och träna lite. Sen dyker min bror och hans tjej upp så det blir trevligt. Hoppas bara L gillar miljöombytet men det brukar inte vara några problem.

I förrgår var vi och hälsade på goda vänner som har en son som är 8 månader, bebisarna tittade intresserad på varandra och brast båda ut i gråt första gången de såg varandra. Men sen ville gärna grabben klappa på L :). Det är så härligt att umgås med andra som har barn, även om alla våra vänner är väldigt barnkära så är det lite extra speciellt när man har det gemensamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar